خواب

قالب سبز


وبلاگ شخصی علیرضا عبدی
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهداشت در اسلام ... و آدرس alirezaaas69.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







 

 

خواب نقش مهمى در زندگى داشته و سلامت بيدارى ما نيز تا حدود زيادى در گرو خواب خوب و کافى است. شايد اگر بدانيم که بدخوابى، بى خوابى و اختلالات خواب چه تأثيرات مهمى در زندگى ما دارد، اين مقوله را جدى تر بگيريم شخصى که از سلامت جسمى برخوردار بوده و آداب خواب را رعايت کند هم خوب مى خوابد و هم خواب هاى بد نمى بيند زيرا خواب هاى بد نيز غالبا از عوارض رعايت نکردن آداب خواب است.

تأثير بدخوابى بر رفتار روزمره ما

محققان معتقدند بدخوابى به تدريج و بيشتر بدون آنکه ما متوجه شويم زندگى را بر ما تلخ مى کند. در چنين حالتى شخص احساس ناخوشايندى داشته و در وضعيت نامتعادل به سر مى برد.
چه بسا اوقات که علت بدخلقى ها و مشاجرات اتفاقى افراد در زندگى به بدخوابى شب گذشته آنها مربوط مى شود ولى از علت آن غافلند. افرادى که خوب نمى خوابند عصبى، نگران، ناپايدار و مضطربند و در برابر هر فشارى از خود واکنش نشان مى دهند.
در منابع دينى و سخنان پيشوايان معصوم(ع) مطالب مهم و ارزشمندى در مورد نحوه خوابيدن و آداب و نکاتى را که بايد در هنگام خوابيدن رعايت کرد بيان شده است که در ذيل به برخى از مهم ترين آنها اشاره مى کنيم.

برخى از مهم ترين آداب خواب:

1 خوردن شام سبک

در پندار بسيارى از مردم، شام نخوردن موجب سلامتى و پرهيز از چاقى مى شود در حالى که عکس آن صادق است. در سخنان پيشوايان دين، خوردن شام مورد تأکيد فراوان قرار گرفته است. از جمله امام صادق(ع) مى فرمايد: «اساس خرابى بدن نخوردن شام است.» و در حديث نبوى آمده است: «شام بخوريد، هر چند يک خرماى خشک باشد زيرا نخوردن شام باعث پيرى و سالخوردگى مى شود.»
 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:خواب, ] [ 12:20 ] [ علیرضا عبدی ]

درباره وبلاگ

این وبلاگ متعلق به علیرضا عبدی فرهنگي شاغل در نهبندان مي باشد
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 471
بازدید کل : 7993
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1